100 Bajek

Grupa II Misie (3 – 4 latki)

Kadra

  • Joanna Pabis – wychowawca grupy
  • Iwona Kulesza – pomoc wychowawcy

Marzec 2018

1.  OZNAKI WIOSNY
2. WSZYSTKO ROŚNIE
3. PRACOWITA WIOSNA
4. ŚWIETA WIELKANOCNE

 

Przewidywane osiągnięcia:

  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi określania wysokości.
  • Podaje nazwy narzędzi wykorzystywanych w pracy ogrodnika
  • Buduje dłuższą wypowiedź na temat obrazka
  • Bawi się w domino głoskowe; wyróżnia głoskę w nagłosie.
  • Różnicuje głoski w i f, s i sz.
  • Rozpoznaje głoski: g, c.
  • Zna ludowe zwyczaje wielkanocne swojego regionu.
  • Wskazuje na mapie: Łowicz, Katowice, Zakopane
  • Wskazuje elementy charakterystyczne dla świąt Wielkiejnocy
  • Określa cechy pogody w okresie przedwiośnia
  • Wymienia oznaki wiosny
  • Wyjaśnia znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu; zna zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia
  • Wskazuje na obrazku niektóre ptaki przylatujące wiosną i podaje ich nazwy
  • Wskazuje na obrazku niektóre kwiaty kwitnące w okresie przedwiośnia i wczesnej wiosny i podaje ich nazwy
  • Klasyfikuje przedmioty z uwzględnieniem części wspólnej zbiorów
  • Wymienia, co potrzebne jest roślinie do wzrostu: woda, słońce, gleba, powietrze, nawozy
  • Wskazuje części rośliny i podaje ich nazwy
  • Dokonuje pomiaru długości za pomocą dowolnej miarki (sznurek, tasiemka, patyk)
  • Podejmuje próby rozwiązywania prostych zadań z treścią

 

STYCZEŃ 2018

1. Skok w Nowy Rok
3. Wszędzie biało
3. Babcia i dziadek
4. Zimowe zabawy

  • Poznajemy zwyczaje związane z nocą Sylwestrową
  • Poznajemy przedmioty którymi odmierzamy czas- zegary, klepsydry itd.
  • Utrwalamy nazwy i kolejność miesięcy oraz dni tygodnia
  • Posługujemy się pojęciami : najmłodszy, najstarszy, najniższy, najwyższy
  • Co to jest śnieg?- wyjaśniamy, eksperymentujemy , dyskutujemy
  • Poznajemy zwierzęta które mieszkają blisko biegunów
  • Poznajemy literkę P,Y – wyszukujemy głoski w wyrazach i wskazujemy na początku , w środku i na końcu
  • Tworzymy zbiory 4 elementowe-porównujemy liczebność
  • Opowiadamy o swoich Babciach i dziadkach- uczymy się wierszy i piosenek na ich cześć
  • Poznajemy literkę B- wyszukujemy ilustrację rozpoczynające się na głoskę B
  • Poznajemy linie :Faliste, łamane, i pętle

PAŹDZIERNIK 2017

1. W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
2. JESIENIĄ W PARKU
3. JESIENIĄ W LESIE
4. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

– Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.
– Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
– Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
– Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
– Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1
– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
– Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: aparat, las, mama.
– Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek a, l, m w wyrazach.
– Nauka piosenek i pląsów.
– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

WRZESIEŃ 2017

1. W przedszkolu
2. Moja miejscowość
3. Ja, ty i środowisko
4. Dary jesieni na talerzu.

– Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
– Poznanie topografii przedszkola.
– Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
– Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
– Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
– Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
– Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
– Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
– Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
– Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.
– Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.
– Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.
– Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
– Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
– Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
– Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazu: owoce.
– Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
– Nauka piosenek i pląsów.
– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom