100 Bajek

Krasnoludki (4-5 latki)

Kadra

  • mgr Agnieszka Cempa – wychowawca grupy
  • Dorota Kozik – pomoc wychowawcy

Grudzień 2015/2016

Tematy realizowane w grudniu:

  1. Dbamy o zdrowie
  2. Moja rodzina
  3. Święta tuż-tuż
  4. Zegary, zegarki, czas

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  1. Dbamy o zdrowie
    • Utrwalały wiedzę na temat dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
    • Poznały, jak należy zachowywać się w sytuacjach zagrożenia. Poznały numery telefonów alarmowych.
    • Poznały pracę pielęgniarki, lekarza
    • Klasyfikowały i definiowały pojęcie zbiorów
    • Poznały sposoby dbania o zdrowie: sport, higiena, zdrowe odżywianie
  2. Moja rodzina
    • Opowiadały o swojej rodzinie – wymieniały imiona i nazwiska swoich bliskich
    • Czytały globalnie wyrazy: rodzina, mama, tata
    • Poznały tajemnice prądu. Wiedzą, skąd się bierze, po co jest potrzebny człowiekowi i jak bezpiecznie się z nim obchodzić. Rozróżniały i nazywały wykorzystywany w domach sprzęt elektryczny.
    • Rozwijały swoje umiejętności matematyczne. Przeliczały, porównywały, mierzyły odległość za pomocą kroków, klasyfikowały.
  3. Święta tuż-tuż
    • Poznawały zwyczaje i  tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia (np. porządkowanie, robienie zakupów przedświątecznych, ubieranie choinki, przygotowywanie potraw wigilijnych, organizowanie wigilii, czekanie na pierwszą gwiazdkę, składanie sobie życzeń, śpiewanie kolęd i pastorałek, obdarowywanie się prezentami).
    • Poznały historię o Świętym Mikołaju, utrwaliły sobie jego wygląd, nauczyły się rozpoznawać dzwonek św. Mikołaja wśród innych dzwonków
    • Wykonały własnoręcznie wiele ozdób choinkowych, w tym tradycyjny łańcuch na choinkę z kolorowych pasków papieru.
    • Śpiewały piosenkę i  grały akompaniament na instrumentach perkusyjnych, brały udział w zabawach ruchowych przy muzyce.
  4. Zegary, zegarki, czas
    • Rozmawiały o upływającym czasie. Poznawały różne rodzaje zegarów: od tych najdawniejszych po nowoczesne.
    • Poszerzały wiedzę na temat wyglądu, budowy i mechanizmów działania wybranych zegarów.
    • Zapoznały się z zawodem zegarmistrza.
    • Dostrzegały rytm i stałe następstwo dni i nocy oraz pór roku. Układały kalendarze i odczytywały uwzględnione w nich regularności.
    • Doskonaliły wrażliwość słuchową i mowę poprzez ćwiczenia ortofoniczne. Naśladowały odgłosy wydawane przez różne zegary, np: tik-tak, tik-tak-tak, tiku-tiku, tiku-tak, cyk-cyk, tik-tik, bim-bam- -bom, kuku, deń, tyk, tyk
    • Rozwijały koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, biorąc udział w zabawach ruchowych na czas.