100 Bajek

Dla rodziców

Nasze zajęcia

W ramach czesnego proponujemy Państwu:

  • Realizację programu wychowania przedszkolnego
  • Język angielski – codziennie
  • Gimnastyka ogólnorozwojowa
  • Opieka fizjoterapeuty
  • Zajęcia taneczne
  • Opieka logopedy
  • Opieka terapeuty pedagoga
  • Zajęcia plastyczne
  • Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne
  • Zajęcia szachowe
  • Slackline – zajęcia ruchowe z wykorzystaniem taśmy
  • Arteterapia

Zajęcia dodatkowe (dodatkowo płatne)

  • Język angielski
  • Nauka gry na instrumentach
  • Basen
  • Indywidualne zajęcia z logopedą
  • Indywidualne lekcje szachów
  • Praca z terapeutą

Bezpłatnie realizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz kształcenie specjalne dla dzieci z orzeczeniami.

Warunki lokalowe

Nasze przedszkole mieści się w nowocześnie urządzonej willi o powierzchni 600 m2. Cały budynek jest do naszej dyspozycji. Duży nacisk kładziemy na estetykę sal a pastelowe kolory nadają całemu wnętrzu ciepły i domowy klimat.

Przedszkole posiada doskonale wyposażone i przestronne pomieszczenia do pracy z dziećmi:

  1. sala zabaw łąka
  2. jadalnia
  3. sala zabaw „Farma”
  4. sala zabaw „Afryka”
  5. sala zabaw „Ocean”
  6. sala zabaw „Las”
  7. sala rehabilitacyjna
  8. gabinet logopedyczny
  9. gabinet psychologiczno-pedagogiczny
  10. gabinet do zajęć indywidualnych

Niezależną częścią przedszkola jest kuchnia i pomieszczenia socjalne. Gabinet kierownictwa placówki znajduje się tuż przy wejściu. Placówka spełnia wszystkie normy stawiane przed tego typu placówkami. Wyposażenie budynku posiada odpowiednie atesty i zostało pozytywnie zaopiniowane przez rzeczoznawców:

  • sanitarno-epidemiologicznych
  • BHP
  • straż pożarną

Nasz ogród

Niewątpliwym atutem naszego przedszkola jest duży zielony ogród z pięknym starodrzewiem, który stanowi oazę ciszy i spokoju, pozwala na zabawę na świeżym powietrzu.

Wyposażenie jest przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i posiada odpowiedni certyfikat.

Nasza kuchnia

Dzieci jedzą pięć smacznych i pożywnych posiłków, opracowanych pod okiem dietetyka. Obiad jest dzielony na pierwsze danie (zupę) o 11:00 i drugie danie o 13:00. Wszystkie dania przygotowane są w naszej kuchni, zgodnie z przepisami i normami zatwierdzonymi przez Rejonową Stację Sanitarno-Epidemiologiczna oraz zgodnie z systemem zarządzania jakością HACCP.

Śniadanie godzina 8:30
Drugie śniadanie godzina 10:00
Obiad (pierwsze danie) godzina 11:00
Obiad (drugie danie) godzina 13:00
Podwieczorek godzina 14:30

Godziny otwarcia

  • cały rok
  • 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku)
  • w godzinach 0d 6.00 do 18.00

Opłaty

Przedszkole nie pobiera opłat za wyżywienie dzieci

Czesne jest zależne od ilości godzin, które dziecko przebywa w przedszkolu:

Do 6 godzin 430 zł
Do 9 godzin 490 zł
Do 12 godzin 550 zł

Jeśli dziecko jest nieobecne powyżej 5 roboczych kolejnych dni, a Rodzic zawiadomi o przewidywanym terminie nieobecności to przysługuje mu obniżenie stawki czesnego:

Do 6 godzin 12 zł
Do 9 godzin 13 zł
Do 12 godzin 14 zł
(za każdy dzień roboczy)

Opłaty są pobierane do 5 dnia każdego miesiąca przelewem na konto bankowe lub gotówką w sekretariacie przedszkola.

Numer konta:
31 1910 1048 2116 2111 2330 0001

Atuty

  • Dzieci z alergią nie są problemem
  • Budynek przedszkola (600 m2) oddalony od ruchliwych ulic
  • Kamery video w salach
  • Ogród z atestowanym placem zabaw
  • W ramach czesnego prowadzimy zajęcia dodatkowe: szachy, taniec, slackline oraz j.angielski -codziennie
  • dodatkowo: nauki gry na keyboardzie, logopedia,opieka psychologa i pedagoga
  • Doświadczona kadra
  • Prowadzimy nieodpłatnie zajęcia dla dzieci z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
  • Przyjmujemy dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym

Zapisy

Aby zgłosić swoje dziecko do przedszkola, należy wypełnić kartę zapisu dziecka. Można ją pobrać w formacie .doc z naszej strony lub otrzymać na miejscu, w sekretariacie przedszkola.

Program

W roku przedszkolnym 2015/2016 we wszystkich grupach realizujemy program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, Wydawnictwo MAC.

Integracja dzieci niepełnosprawnych

Dziecko

  • reprezentuje postawy szacunku nie tylko dla niepełnosprawnych ale w ogóle dla każdej odmienności
  • uczy się w sposób naturalny i spontaniczny udzielania pomocy słabszym
  • kształtuje pozytywne cechy osobowości tj. wrażliwości, życzliwości, otwartość na potrzeby drugiego człowieka

Nauczyciel

  • poszerza wiedzę na temat wszelakich niepełnosprawności poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, prezentacje na posiedzeniach rady pedagogicznej, konsultacje koleżeńskie
  • pedagogizacja rodziców

Rodzic

  • rozumie i prezentuje pozytywne zachowania wobec niepełnosprawnych

Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym

Dziecko

  • zna i przestrzega normy i zasady społeczno-moralne

Nauczyciel

  • utrwala i koryguje normy i zasady społeczno- moralne

Rodzic

  • bierze aktywny udział w procesie wychowawczo- dydaktycznym

Misja Przedszkola (Koncepcja)

  1. Poznawanie i rozumienie siebie i świata
    1. Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania
    2. Organizowanie działań umożliwiających poznawanie wielowymiarowości człowieka (postrzegam, myślę, czuję, działam)
    3. Organizowanie sytuacji pozwalających na poznanie możliwości własnych dziecka i innych ludzi, np. wynikających ze zróżnicowania płci, wieku, stanu zdrowia i doświadczenia.
    4. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach.
    5. Dostrzegania i opisywania różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami. Stwarzanie okazji do porządkowania, klasyfikowania i liczenia.
    6. Odczytywanie sensu i przeznaczenia rzeczy.
    7. Wzbudzanie zainteresowań obrazem (ilustracją) i tekstem.
    8. Poznawanie, stosowanie, tworzenie symboli i znaków.
    9. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania i rozwijania umiejętności czytania i pisania).
    10. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.
    11. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości:
      1. przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie
      2. społeczno – kulturowej poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego, tradycji rodzinnej, regionalnej, narodowej oraz poznanie dzieł kultury
      3. technicznej poprzez obserwowanie, manipulowanie, oraz przekształcanie przedmiotów lub zmianę ich ułożenia w przestrzeni i czasie
  2. Nabywanie umiejętności poprzez działanie
    1. Wspieranie samodzielnych działań dziecka
    2. Umożliwianie dziecku dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów własnych działań
    3. Pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań
    4. Umożliwianie poznawania i stosowania różnych sposobów rozwiązywania zadań
    5. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych oraz proekologicznych
    6. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka
    7. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwianie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce
    8. Umożliwianie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu
    9. Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
  3. Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie
    1. Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami
    2. Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja” i zaspokajaniu poczucia bezpieczeństwa
    3. Identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych
    4. Uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami, właściwego reagowania na przejawy emocji innych oraz kontrolowania zachowań
    5. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia
    6. Umożliwianie dziecku odkrywania znaczenia komunikowania się w sposób niewerbalny
    7. Umożliwianie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
    8. Tworzenie okazji do wymiany informacji, uczenie dyskutowania, i dochodzenia do kompromisu
    9. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych, ze zwróceniem uwagi na rolę dziecka w rodzinie
    10. Tworzenie okazji do wspólnego podejmowania i realizowania różnych zadań, rozwiązywania problemów
    11. Dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób
  4. Budowanie systemu wartości
    1. Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych, np. dobro, prawda, miłość, piękno, poprzez:
      1. przekaz osobowy nauczyciela
      2. tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości
    2. Pomaganie dziecku w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich, filmowych, próby ich oceny i uzasadnienia stanowiska
    3. Wykorzystywanie codziennych sytuacji do podejmowania prób samooceny i oceny zachowań innych
    4. Stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów i zdawania sobie sprawy z ich konsekwencji
    5. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań, szacunku do pracy swojej i innych